A SpaTrend 2003-ban alapult, de 2008-ban, éppen a pénzügyi világválság idején vállalta magára a legnagyobb terheket a jakuzzik, grillsütők és más kültéri kiegészítők értékesítésével foglalkozó vállalat. Hitelt vettek fel, hogy új telephelyet vegyenek, közben hat hónapig semmilyen terméket nem adtak el. Erről az időszakról is beszélt az ügyvezető korábban a Trend FM-nek adott interjújában. Vezse Roland szerint fontos, hogy ne üljön fel egy társaság a válság okozta pánikhangulatra, próbálja kihozni ebből a helyzetből is a lehető legjobbat, próbálja megalapozni a válság utáni élet növekedési pályáját. A SpaTrend ügyvezetőjének ezek a legfontosabb tanácsai:
1. A kialakult, jól betanított és lojális munkaerő megtartása. folyamatos inspirálása. A válság egyszer véget ér, és nehéz lesz pótolni a legkvalifikáltabb dolgozókat.
2. Alkalmazkodj a kialakult piaci helyzethez, ilyenkor is hinni kell a vállalat termékeiben.
3. Aktív ügyfélkommunikáció, égjenek a vonalak! Az emberek vagy most rendeljenek, vagy most adják le rendelései igényeiket, hiszen nem tudni, hogy esetleg a külföldről importált áru mikor ér ide, ha tovább súlyosbodik, vagy még hosszú ideig fennmaradnak a beutazási korlátozások.
4. Digitalizáció mindenáron. Ha nem is lehet bemenni egy bemutatóterembe, van lehetőség a szalon 3D-s bejárására, bemutató videókat, tutorial videókat készíteni a termékekről.
5. Erős vízió és következetes tervezés. Most elő lehet készíteni a válság utáni nagy dobást, például egy erős marketinggel megtámogatott vásár, expo képében.
További tippek és válságkezelési tapasztalatok a Vezse Rolanddal készült interjúban. A műsorvezető Érczfalvi András.
- Monitor Délután - Vezse Roland