Tóth Csaba szerint nemcsak egy évre előre, hanem egy adott modell egész életciklusára kell számolni, ugyanis a gyár eszerint csoportosít át gyártókapacitást az új típusra. Ez részben annak is köszönhető, hogy egy hatalmas lánc vége az, amikor a tulajdonos beül új autójába. Elég csak a beszállítókra, a részegységeket gyártó cég alkalmazottainak mennyiségére, a logisztikában dolgozókra gondolni, a szűk értelemben vett autógyár kapacitásain kívül.

Persze az alkufolyamat igen komoly – avat be a részletekbe az igazgató. Egy új modell bevezetése előtt nem elég az, hogy a vezérképviseletnek előre kell jeleznie, hogy az adott piacon mennyit lehet értékesíteni, hanem a gyár is elvár bizonyos számokat, érthető módon szeretne minél nagyobb értékesítési volument elérni az új üdvöskéből.  A magyar piac most pörög, így vannak modellek, amiből túl is teljesítik a tervet az Opel Magyarországnál. Az azonban nem fordulhat elő, hogy egy vásárlót ne tudjanak kiszolgálni – oszlatja a szét a kételyeket Tóth Csaba. Az előfordulhat, hogy egy másik ország készletéből, „tervszámaiból” érkezik az adott autó, ebben az esetben az átlagosnál valamivel hosszabb várakozási idővel, néhány hónappal kell számolnia  a vásárlónak.

Úgy látszik, hogy cégeknek különösen megéri mostanában autókat értékesíteni, csúcsra pörögtek ugyanis az idei első félévben a flottavásárlások.

Az egyes márkakereskedők is vállalnak eladási volumeneket a modellekből, amiket teljesíteniük kell. Mindebből az következik, hogy az ősz a legerősebb a magyar autópiacon, ekkor van a legtöbb kampány, és a cégek is ekkorra tudják, hogy beleférnek-e autóvásárlások, flottacserék. A lakosságnál pedig egyre erősebb a trend, amely szerint már az új autóval, az új családtaggal szeretnének begurulni a karácsonyfa alá, és vágnak bele az új évbe.

A teljes beszélgetést itt hallgathatják meg. A riporter Andor Attila.