Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója kiemelte: az érintett viszonylatokon 10 százalékkal olcsóbb lesz az utazás, szeptember 28-tól. A Székesfehérvár, Veszprém, Szombathely, Keszthely, Nagykanizsa és Zalaegerszeg felé közlekedő járatokat érinti a változás, de az országos kiterjesztés is napirenden van. Andor Attila interjúja.

A felsorolt viszonylatokon eltörlik a gyorsvonati pótjegyet. Négy vonalon az InterCity vonatok pedig a jelenleginél olcsóbban, azaz pót- és helyjegy helyett, egységesen mindig 300 forintos helyjeggyel vehetők igénybe. Újabb vonalon vezetik be a virtuális díjszámítást, így olcsóbbá válik a menetjegy ára.

Nyáron megkezdődött a vasúti és közúti közösségi közlekedés menetrendi összehangolása, amely elsősorban a közép-dunántúli térséget érintette. Az intézkedésekkel kapcsolatos lakossági visszajelzések alapján a megrendelő minisztérium és a MÁV-csoport felülvizsgálta a korábbi menetrend-módosításokat az érintett régiókban élők közösségi közlekedéssel történő kedvezőbb kiszolgálása érdekében. Ennek egyik elemeként szeptember 27-ig meghosszabbították az utószezoni balatoni menetrendet.

Mosóczi László
az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az újabb változtatásokról szóló sajtótájékoztatón elmondta, hogy a jelentős árcsökkentő intézkedéseknek és a menetrendi kínálatbővítésnek köszönhetően egy sokkal vonzóbb szolgáltatási csomag szolgálja hétfőtől az érintett dunántúli térségekben élőket, oda közlekedőket. A vasút versenyképességének meghatározó tényezője az ár, a módosítások többféle eszközzel is olcsóbbá teszik a vonatozást az országrészben. A gyorsvonati pótjegyek eltörlése jelentősen bővíti a felár nélküli kínálatot a székesfehérvári utasok, a megyeszékhelyen átutazók számára. A kormány a nemzeti vasúttársasággal közösen azon dolgozik, hogy 2030-ra teljes körűen kiépüljön a korszerű és átjárható hazai vasúti törzshálózat. Addig is további menetrendi és díjpolitikai intézkedésekkel növelik a környezetkímélő közlekedési mód vonzerejét, javítják az utasok kiszolgálásának színvonalát.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hozzátette, ahhoz, hogy a vasút legyen a közösségi közlekedés gerince, össze kell hangolni a buszok és a vonatok menetrendjét, meg kell szüntetni a költséges és kihasználatlan párhuzamosságokat, meg kell teremteni az egységes forgalomirányítást és utastájékoztatást. A közös menetrend, az egységes jegyrendszer létrehozása vezet el majd a végső célhoz, a tarifaközösséghez, a modern és kényelmes szolgáltatáshoz. Idén jelentős vasúti fejlesztések történnek a Dunántúlon, a nagyvárosok összeköttetését a fővonalakon a korábbinál sűrűbben, gyorsabban és olcsóbban biztosítja a vasúttársaság az InterCity-vonatok indításával. Szeptember 28-tól főként Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Szombathely, a Balaton déli partja és Székesfehérvár térségében élők közlekedését kényelmesebbé, tervezhetőbbé, olcsóbbá tevő intézkedéseket, versenyképesebb menetrendi kínálatot és minőségibb, szolgáltatásokat vezet be a MÁV-START és a Volánbusz. A Balaton déli partján mostantól kezdve a nyári időszakon kívül is óránkénti távolsági közlekedést biztosít a vasúttársaság. Nagykanizsa és Keszthely, illetve Budapest között InterCity-k közlekednek majd a gyorsvonatok helyett. Budapest és Székesfehérvár között egész nap félóránként fognak közlekedni az InterCity-k, mindössze 38 perces menetidővel. Budapest és Székesfehérvár között közlekedő valamennyi járaton elfogadják a vasúti bérleteket. Az ütemes menetrenddel a vasút kiszámítható, megbízható összeköttetést biztosít a nagyvárosok között az év minden napján.