A játék ismerettárral is kibővített weboldalát március 10-e és 20-a között 30.000 látogató kereste fel, a kvízhez közel 7.500 résztvevő csatlakozott. Közülük a tesztet leggyorsabb hibátlanul megoldó 10 játékos nyerte a díjakat. A feladványok főként a felelős hitelfelvétel, a pénzügyi fogyasztóvédelem és a hatékony megtakarítások témáit érintették.

A Provident ’Családi Kasszasikerek’ programja hasznos, és bárki által elérhető segítséget nyújt, amellyel tevőlegesen hozzájárul a lakosság pénzügyi edukációjához. Öröm számunkra, hogy mindezen azonos célok mentén hozzájárulhattunk a Nyerő Tízes szakmai koncepciójának kialakításához” – nyilatkozta Merényi Zsuzsanna, a Pénziránytű Alapítvány oktatási igazgatója. „Az Alapítvány célja a játékos ismeretterjesztés támogatása. Mára már több mint 200 000 diákhoz jutottak el tankönyveink és kiadványaink, melyek a Nyerő tízes vetélkedőjáték tudástárát is bővítették. Bízunk benne, hogy a résztvevők kamatoztatják tudásukat a jövőben, és további sok sikert kívánunk a Provident pénzügyi ismeretterjesztést célzó programjaihoz!

A Pénziránytű Alapítványhoz hasonlóan a Provident ’Családi Kasszasikerek’ programja is 2008 óta ad át pénzügyi és gazdasági ismereteket” – nyilatkozta Szirmák Botond, a Provident Pénzügyi Zrt. vezérigazgatója. – „Az évek során mintegy háromszáz pedagógussal, szociális szakemberrel és művelődésszervezővel együttműködve több, mint 30.000 háztartásba juttattunk el korszerű gazdasági és pénzügyi ismereteket. Ez a vállalatunk számára is érték, hiszen a tájékozott és tudatos ügyfelek segítenek bennünket abban, hogy felelősen hitelezzünk. Örülünk a sok résztvevőnek, és nagyon köszönjük a Pénziránytű Alapítványnak a vetélkedőhöz kapott szakmai támogatást!

A résztvevők nagy száma arra utal, hogy megfelelő környezetben akár a felnőttek is örömmel tanulnak a pénzügyekről. Minden játékos nyert abban az értelemben, hogy a feltett kérdések valós élethelyzeteken alapulnak, amelyekkel szinte mindannyian találkozhatunk hétköznapjaink során. A versenyzők eredményének átlaga 5 pont volt a lehetséges elérhető 10-ből, és résztvevők alig több, mint 0,5%-a adott hibátlan válaszokat. Figyelembe véve, hogy eleve olyanok jelentkeztek játékra, akik feltételezték, hogy sikerrel oldhatnak meg egy mindennapi pénzügyekről szóló kvízjátékot, ez az eredmény megerősíti azt a feltételezést, hogy a pénzügyi edukációval foglalkozó szervezetek munkája még jó ideig igen hasznos lesz a társadalom számára.

A játék során kapott válaszokat elemezve a szervezők információkat nyerhettek arra nézve, hogy milyen területeken lenne célszerű továbbfejleszteni a gazdasági és pénzügyi ismereteket. A résztvevők számára a pénzügyi fogyasztóvédelemre vonatkozó kérdések bizonyultak legnehezebbnek, ezeknél a feladványoknál a helyes válaszok aránya nem érte el az átlag 25%-ot. A THM (teljes hiteldíj mutató) alkotóelemeivel kapcsolatban is bizonytalanok voltak a játékosok (32%), pozitívum viszont, hogy a felelős hitelfelvételre vonatkozó kvízkérdések némelyikénél a pontos válaszok hányada meghaladta a 80-90%-ot és összesítve is csaknem elérte a 60%-ot.