Zám Donát szerint azonban a műszerfalak változása is kihívás elé állítja a mérnököket. Az érintőképernyők térhódításával ugyanis majdnem végtelenné vált a megjeleníthető adatok mennyisége, ugyanakkor nem lehet az cél, hogy a számtalan változó érték elkápráztassa a vezetőt, és esetleg elvonja a figyelmet az útról. Így nagyon fontos precízen kiválasztani azt, hogy az adott vezetési helyzetben mi a fontos, és mi másodlagos. Ez is sokszor változik, ugyanis autópályán például kiemelt jelentősége lehet a hatótávolságnak, illetve a legközelebbi benzinkútnak, míg a városi forgalomban a navigációs adatokat kell megjeleníteni.

Régebben, az érintőképernyők elterjedése előtt számtalan fizikai gomb, és általában kétszínű kijelző fogadta a vezetőülésben ülőt. A fizikai gomboknak is volt előnye Zám Donát szerint. A sofőr ugyanis odapillantás nélkül is érezte ujjain, hogy megnyomta-e az adott gombot, vagy sem. Szerencsés megoldás, ha a gyártók a telefon képét jelenítik meg, vagy ahhoz hasonlót tükröznek a műszerfalra, ugyanis a sofőr már megszokta, és tudja kezelni mobilját, így nem éri meglepetés az autóban sem.

A riporter Andor Attila.