A rendőrség közölte, hogy a tegnap délelőtt Érd térségében kiemelt áldozat egy dél-koreai nő, a hajó egyik utasa volt. A Szabadság híd környékén este kiemelt férfi pedig magyar, a hajó legénységéhez tartozott. A kutatásban részt vevők továbbra is keresnek még 8 dél-koreai utast és a hajó magyar legénységéből még egy embert a Duna teljes déli szakaszán.

Elsősorban ujjlenyomat alapján azonosítják a dunai hajóbaleset áldozatait – hangzott el a Nemzeti Nyomozó Iroda, a Semmelweis Egyetem és a dél-koreai hatóság szakembereinek sajtótájékoztatóján. A helyszínen dolgozó áldozatazonosító csoport koreai vezetője azt mondta, koreai adatbázis felhasználásával, nemzetközi protokoll szerint dolgoznak. Dél-Koreában nagykorúvá váláskor minden állampolgár mind a 10 ujjáról mintát rögzítenek, ennek alapján sikerült meghatározni az áldozatok személyazonosságát. A részletekről a Semmelweiss Egyetem Igazságügyi és biztosításorvostani Intézetének vezetőjét, Keller Évát hallják.

Eközben szlovák segítséggel gyorsítják a Duna apadását. Az Országos Vízügyi Főigazgatóság szóvivője a köztévén azt mondta, kezdeményezte a szlovák vízügynél, hogy a Duna vízhozamának részleges visszatartásával segítsék az árhullám apadásának meggyorsítását, hogy mihamarabb kiemeljék a hajóroncsot. Siklós Gabriella kifejtette, hogy egy megbeszélt időpontban négy órán keresztül másodpercenként ezer köbméter vizet tartanak majd vissza Szlovákiában. Ettől azt várják, hogy a Duna magyarországi szakaszának apadása átmenetileg felgyorsul. Így pedig a Clark Ádám úszódaru hamarabb közelítheti meg a hajóbaleset helyszínét, és kezdheti meg a hajóroncs kiemelését.

A Fővárosi Főügyészség pedig közölte, hogy a Viking szállodahajó kapitánya a baleset után adatokat törölt a telefonjáról. Megerősítették továbbá azt a sajtóhírt, hogy áprilisban Hollandiában is okozott balesetet a hajóskapitány. Erre már reagált is a Viking hajózási vállalat szóvivője, azt mondta, a Vikinget irányító ukrán kapitány az áprilisban Hollandiában történt baleset idején a fedélzeten volt, de nem kapitányként szolgált az érintett hajón.
Mindeközben már zajlik a Hableány kiemelésének előkészítése a Terrorelhárítási Központ koordinálásával. A búvárok azokat az emelési pontokat alakítják ki a hajó alatt, amelyeken keresztül a Clark Ádám úszódarura akarják rögzíteni a roncsot. Mire ezzel végeznek, várhatóan az úszódaru is a helyszínre érkezik, és megindulhat a Hableány kiemelése. A tervek szerint a kiemelés után egy uszályra teszik a hajótestet.