A piacvezető Netflix-nek 140 millió előfizetője van, és 18 milliárd dollárt költ filmek gyártására, de az Amazon Prime is 5 milliárd dollárt költ erre. Alapjaiban rengetheti meg a piacot az ősszel debütáló Walt Disney plusz, főleg azért, mert ennél a csoportnál rengeteg korábban elkészült filmes jog található. Így olcsóbban tudnak majd előfizetőket szerezni.

A piacvezető Netflix részvényei már túlvettek, de az ősszel debütáló Walt Disney plusz miatt, a Disney részvényekben lehet még befektetői potenciál, illetve az Apple-ben. Ezek a cégek óriási előfizetői növekedést produkáltak az elmúlt időszakban, és nagyot mentek a részvényeik is. A következő hónapok azonban már nem ennyire egyértelműek.

A Netflix 2010-től kezdte meg az agresszív terjeszkedési stratégiáját. Ők költ a legtöbbet tartalomra, 2017-ben kapta meg első Oscar-díját, és átlépte a 100 millió felhasználót. 13 dolláros az átlag havi előfizetése, de van 16 dolláros és 9 dolláros csomagja is. Az Equilor elemzői szerint kockázat, hogy a Nielsen felmérése alapján a Netflixben eltöltött idő 72 százaléka még mindig külső tartalom. Ráadásul azzal, hogy a TV csatornák is terveznek saját szolgáltatást a legnézettebb sorozatok lekerülnek a választékból Office (NBC), Friends (Warner), Grey’s Anatomy (Disney). Illetve, ha meg is tartják ezeket a filmeket, jelentősen drágulnak. Például a Friends-ért (Jóbarátok) háromszor annyit kellett fizetnie a jövben a cégnek.

A Disney óriási kihívó lehet a streming szektorban. Erős franchise jogok a Marvel, a Star Wars és a Disney filmklasszikusok miatt. Különösen jó filmválaszték, és mivel ezek a filmek elkészültek, költeni nem kell rájuk. Akár olcsóbban is tudja majd adni a Disney plusz az előfizetéseit. Árháború alakulhat ki a Netflix-szel.

Az Equilor szakértői szerint meglepő, hogy az Amazon Prime egyelőre csak évi 5 milliárd dollárt költ el tartalmakra, pedig az anyacégnek óriási tőkeereje lenne, míg a Google a filmek helyett egyéni tartalmakban gondolkodik, leginkébb a YouTube csatornája segítségével. Európában a nyelvi korlátok miatt úgy tűnik, hogy üzletileg nehezen vetné meg a lábát egy nagyobb streamingszolgáltató. Viszont nagy piacnak tűnik Kína és India. Török Lajossal, az Equilor vezető elemzőjével és Varga Zoltánnal, az Equilor senior elemzőjével Nagy Károly beszélgetett.