Bakai Gergely szerint kizárólag elbocsájtási hullámról szóló hírek jelentek meg az Opelről a médiában. Ez azonban csak egy szelete a folyamatoknak. A németországi egységeknél valóban várható legfeljebb 2100 ember elbocsátása, de az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a közös megállapodás alapján való felmondást is lehetővé teszik. A létszámcsökkentési tervek kizárólag idősebb alkalmazottakat érinthetnek, a korai nyugdíjazás eszközével. Fontos részlet az is, hogy az eddigi 2023 helyett további két évvel, 2025-ig  meghosszabbították az Opel kötelezettségvállalását, amely szerint  Németországban nem lesz kikényszerített elbocsájtás.

A rüsselsheimi terveket Bakai Gergely szerint jól mutatja, hogy éppen most kapta meg a központi gyár azt az új padlólemezt, amire a húzómodellt, az Astrat építik majd, mind belsőégésű, mind pedig hibrid változatokban.  Így tehát az ügyvezető igazgató szerint hosszú távon biztosították a gyár létét.

Ettől függetlenül tény, hogy semleges felmérések szerint Németországban összesen 400 ezer autóipari állás van veszélyben hosszú távon, az erőltetett környezetvédelmi átállás miatt. Ennek megelőzéséért az autógyártók szövetsége egyeztetést kezdeményezett Merkel kancellárral.

Bakai Gergely szerint Szentgotthárdon azonban más a helyzet. A vas-megyei gyárban szóba sem jönnek elbocsátások, nyugdíjazások, ugyanis 3 műszakban folyik a munka, nemrég kezdődött a PSA csoport egyik alapmotorjának, az 1,2 literes turbó benzinesnek a gyártása. Valószínű, hogy munkaerő felvételére lesz szükség – zárja gondolatait Bakai. A riporter Andor Attila.