A különböző médiumok felületein időről időre megjelennek olyan írások, amelyek arról szólnak, hogy a tévézés már nem olyan népszerű formája az otthoni szórakozásnak, mint évekkel ezelőtt volt. A legújabb felmérések még mindig mást mutatnak. Való igaz, hogy az elmúlt időszakban jelentősen átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, de az internetezés mellett még ma is  fontos kikapcsolódást jelent a tévézés – sőt, az Invitel tapasztalatai alapján igen népszerű a nagyfelbontású televíziózás is.

Napi 5 órát töltünk a készülékek előtt

A Nielsen Közönségmérés legújabb adatai alapján 2018 első negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan még mindig több mint 5 órát töltött a tévékészülékek előtt, 3 perccel többet, mint egy évvel korábban.

Szeretünk a tévé előtt szurkolni

A filmek és a szórakoztató csatornák iránti érdeklődés mellett az élő sportközvetítések nézettsége is kifejezetten kedvezőnek mondható. Különösen igaz ez a nagy világversenyek, nemzetközi sportesemények idején, így várhatóan idén nyáron is ezt tapasztaljuk majd.

A nézők saját bevallásuk szerint rangos nyári sportversenyek idején tévénézési idejük közel 20%-át töltik sportközvetítések megtekintésével, és ez főként annak köszönhető, hogy igenis szeretünk otthoni környezetben, családi vagy baráti körben szurkolni.

Az Invitel nemrégiben publikált „Sport minden felületen" című felmérése szerint is a közvetítések fogyasztásának tipikus helyszíne a saját otthon: a válaszadók többsége (58%-a) leginkább itt szereti megtekinteni a sporteseményeket. A megkérdezettek többsége sporteseményt kizárólag csak élőben nézne szívesen, és az élő sportközvetítések esetében 84%-uk a tévécsatornákat jelölte meg legfontosabb hozzáférési pontként.

Egyre fontosabb a kiváló képminőség

A sportkutatás szerint a válaszadók közel háromnegyede vallja, hogy tévézéskor nagyon fontos számára a HD minőség. A kiváló felbontású képnek és a gazdag vizuális élménynek köszönhetően a tévé képernyője előtt is úgy érezhetjük magunkat, mintha mi is ott ülnénk a stadion lelátóján, így a meccsnézések, de akár a közös családi filmezések is emlékezetesebbek lehetnek.

A szolgáltató tapasztalatai alapján úgy tűnik, egyre tudatosabbá válnak a magyar tévénézők. Egyre jobb minőségű kép- és hang sugárzására képes televíziókat vásárolnak, így évről-évre folyamatosan nő a HD TV penetráció. A Nielsen szerint például a magyar háztartásokban az elmúlt egy évben közel 10 százalékponttal nőtt a HD adás vételére alkalmas televíziókészülékek száma, mintegy 72 százalékuk már rendelkezik ún. HD ready vagy full HD készülékkel.

Bár edukációs téren még van mit fejlődnünk, a nézők többsége ma már tisztában van azzal, hogy a korszerű készülékekkel csak az újszerű tévénézés lehetősége biztosított, és megfelelő minőségű HD tartalomról külön szükséges gondoskodniuk. Ezt igazolja az is, hogy a HD tévék terjedésével párhuzamosan ugyanilyen ütemben nő a nagyfelbontású HD csatornákat tartalmazó televízió-előfizetések száma is.

Az Invitel saját ügyfélkörben szerzett tapasztalatai szerint a cég tévészolgáltatásra előfizető ügyfeleinek több mint kétharmada például már rendelkezik digitális előfizetéssel és HD csatornákkal, amely arány 2 évvel ezelőtt, a 2016-os nyári nagy sportversenyek idején még csak 44 százalék volt.

Minden egy helyen a felhőtlen szurkoláshoz

A vállalat folyamatosan figyelemmel kíséri a piaci trendeket, valamint a fogyasztói igények változását, és ezekre alapozva fejleszti műsorkínálatát. Éppen ezért legújabb, májustól érvényes – gyors internetet és HD televízió-csatornákat tartalmazó – ajánlatában a család minden tagja számára változatos és sokszínű szórakozást kínál a nyárra. Jó hír a sportrajongóknak, hogy a cég aktuális családi csomagjaiban a Magyarországon elérhető összes jelentős sportcsatorna megtalálható.

A szolgáltató kínálatában az internetre kapcsolható Sony SmartTV is megtalálható, amely jó választás lehet azoknak, akik szeretnék kihasználni a gyors internetben rejlő előnyöket. Az okostelevízión nemcsak a HD adás és az interaktív tévézés jelent igazi élményt, de internetezhetünk, YouTube videókat nézhetünk vagy akár a Facebookra is csatlakozhatunk a segítségével. Sőt, ha mindez nem lenne elég, a készülékre különböző applikációk is feltölthetők a Sony kínálatából.