Az incidensben a panamai felségjel alatt haladó, japán tulajdonban lévő Kokuka Courageous nevű hajó, illetve a norvég Frontline tengeri szállítmányozó céghez tartozó, marshall-szigeteki felségjelt viselő Front Altair nevű hajó volt érintett. A Reuters a Front Altair diszpécserét idézi, aki torpedótámadásra gyanakodott. A norvég hajózási ügynökség később azt közölte, hogy a hajó fedélzetén három robbanás történt, és ezek okozták a tüzet. Az incidensről egyelőre ellentmondó értesülések érkeznek: az AFP francia hírügynökség szerint a norvég hajózási ügynökség az esetet támadásnak minősítette.

Az incidens egyébként Irán partjaitól 14 tengeri mérföldre történt, a Kokuka nevű hajó metilalkoholt szállított Szaúd-Arábiából Szingapúrba. Az IRNA iráni állami hírügynökség jelentése szerint az incidensben érintett tartályhajók személyzetét, összesen 44 főt kimenekítették és az iráni tengeri hatóságok segítségével a dél-iráni Dzsászk kikötőjébe szállították. Emellett a szállítmányban sem esett kár.

Mohamed Dzsavád Zaríf iráni külügyminiszter az incidenst felettébb gyanúsnak nevezte, és regionális párbeszédre szólított fel. Hozzátette, hogy az eset akkor történt, amikor Irán legfőbb politikai és vallási vezetője, Ali Hamenei ajatollah fogadta Teheránban Abe Sindzó japán miniszterelnököt.

Május 12-én ismeretlen tettesek szabotázsakciót követtek el két szaúdi, egy norvég és egy emírségekbeli teherhajó ellen az Ománi-öbölben, a Hormuzi-szoros bejáratánál. Az emírségek kormányzata a múlt héten az ENSZ Biztonsági Tanácsában azt közölte, hogy az incidens mögött vélhetően állami szereplő áll, amivel Norvégia és Szaúd-Arábia is egyetértett.