20 millió fogyasztó, évi 800 millió palack. Olyan elképzelhetetlenül nagy számok, amiről egy magyar, de sokszor még egy nagyobb európai italkészítő cég is csak álmodozhat. Most egy ilyen kínai óriás lépett a magyar szeszesitalpiacra. Wang Nan Po-val, a Jing Likőr igazgatósági elnökével Nagy Károly beszélgetett.

Nagy Károly: Ahogy én érzékeltem, Magyarországon még nincsenek Önök jelen. Ez gyakorlatilag a bemutatkozó sajtótájékoztatójuk, és hogy ha igen, akkor milyen tervekkel jönnek Magyarországra?

Wang Nan Po: Magyarországra nemrég került be ez az ital, és az esti sajtótájékoztató ennek a bemutató rendezvénye. A későbbiekben tervezünk még más promóciós rendezvényeket is.

N. K. : Ahogy megnéztem az italnak az összetevőit, azért eléggé különleges fűszerezésű, érdekes alkoholelegyet alkot a kínai tradícióval, egészséges dolgokkal. Meg hát persze, gondolom, egyfajta élvezeti cikk. Inkább élvezeti cikknek mondaná, vagy inkább – fogalmazzunk úgy – hagyományos kínai fűszerezésű élelmiszernek.

W. N. P. : Igazából ez egy tömény, szeszesital kategóriába tartózó ital. Mi Kínában kedvtelésből fogyasztjuk, hasonló, mint a német piacon is jelenlévő likőrök.

N. K. : Azt nem tudom, hogy tudja-e, de Magyarországon ennek kemény piaca van. A hazai – a márkát direkt nem mondom –, de hazai saját fűszerezésű italaink is vannak, illetve hát Magyarországon eléggé nagy hagyományai vannak, ha nem is a likőr, de a pálinkafőzésnek. Ennek ellenére meg tudják majd állni a helyüket a piacon? Mi lehet az Önök italának a különlegessége?

W. N. P. : A magyar italpiacról már van valamilyen képünk. Próbáltuk megismerni. Ez a termék egyébként gyógynövénytermék is, és ennek megfelelően bizonyos előnyökkel rendelkezik. Kínában ezt a likőrt nagyon szeretik, körülbelül 20 millió állandó fogyasztója van ennek a terméknek, és évente több mint 800 millió palackkal készítünk belőle. Ez a termék azt a becenevet vette fel, hogy a keleti Whiskey. De úgy is nevezik, hogy a hölgyek öröme. Ezek a nevek nyilván nem véletlenül ragadtak rá. Megvannak az italnak az egészséghez kapcsolódó pozitív hatásai.

N. K. : Említette azt, hogy mennyit palackoznak évente. Mekkora az évi árbevételük, milyen piacokon mozognak, és hány embert foglalkoztatnak?

W. N. P. : Az árbevételünk körülbelül 1,6 milliárd dollár, és megközelítőleg 15 ezer főt foglalkoztatunk. A termékeink 99 százalékát jelenleg még Kínában értékesítjük, de 2016-ban már kiléptünk a nemzetközi piacra, és már megvetettük a lábunkat az Egyesült Államokban, Angliában, összesen 20 országban.

N. K. : A sanghaji vagy a hongkongi tőzsdén ott van a cég?

W. N. P. : Nem.

N. K. : És nem is tervezik?

W. N. P. : Az én elképzelésem szerint 5-10 éves távlaton belül valószínűleg nem fogunk tőzsdére lépni. Mi egy magánvállalkozás vagyunk. A tulajdonosunk egy magánszemély.