Az idei volt a legnehezebb verseny a dél-amerikai Dakarok közül, ezért is számít ilyen jó helyezésnek a 20. Emellett a csapatok is egyre nagyobbak, például saját szakácsot hoznak, aki odafigyel a megfelelő táplálkozásra – avat be a részletekbe a navigátor. Beszédes lehet az az adat, hogy a mezőny fele elvérzett, és nem ért célba technikai gondok miatt. Ugyanakkor az Opel Dakar Teamnek kevesebb műszaki problémája volt a versenyen, mint a többi csapatnak. Ez azért is nagy szó, mert az idei verseny különösen nehéz terepen zajlott, ugyanis az átlagnál jóval többet haladtak homokos talajon, illetve dűnéken, ami mind a versenyzőket, mind pedig az autókat is próbára teszi. Az Opel GrandlandX kimagasló teljesítménye volt a sikerük kulcsa. – hangsúlyozta Bunkoczi.
A versenyt megelőzően Bunkoczi László arról beszélt a Trend FM-en, hogy a rendező országok visszalépése miatt a korábbiaknál kevésbé változatos, de rendkívül nehéz terep vár rájuk Peruban. |
Idén először volt a páros autójában klíma. Bunkoczi László szerint a légkondicionáló szinte mindvégig működött, ez is segített a koncentrálásban. Úgy véli, most érett meg a helyzet egy ilyen kényelmi felszerelés beépítésére, ugyanis az új, erős motor, amit sikerült nagyon jól összehangolniuk, már könnyedén megforgatta a klímakompresszort is.
A párost baleset is érte a Dakaron, ugyanis Bunkoczit kerékcsere közben elütötték. A navigátornak azonban szerencsére nem esett baja, tudták folytatni a versenyt. Az egyébként a Dakaron újonc vétkes páros azzal hibázott, hogy nem állt meg segítséget nyújtani. A rendezők ki is zárták őket, de Szalay Balázsék sportszerű magatartásának hála végül folytathatták a küzdelmet.
A teljes beszélgetést Bunkoczi Lászlóval itt hallgathatják meg. A riporter Andor Attila.
- Reggeli Monitor - Bunkoczi László