• Munkaerőpiaci adatok érkeztek szerdán az eurózónából. A várt 8,2%, helyett 7,3%-ra növekedett a munkanélküliségi ráta, amely a körülmények tekintetében egész jó adatnak mondható. Bár az alacsonyabb érték mögött statisztikai okok is állhatnak, amely az inaktívak számának növekedésében gyökerezhet. Az USA-ban továbbra is magas a segélyért fordulók száma (1,88 millió a múlt héten), azonban már csökkenő tendenciát mutat.
  • Kamatdöntő ülést tartott csütörtökön az Európai Központi Bank. Bár a kamatkondíciókon nem változtattak, azonban a pandémiás vészhelyzeti eszközvásárlási programon (PEPP) igen. A keretösszeget 600 milliárd euróval megnövelték, illetve futamidejét is kitolták 2021 nyaráig. Ez a korábbinál pesszimistább vízióra enged következtetni, amit a befektetők aggodalommal vettek tudomásul.

Erős forint, gyenge dollár

A héten meglépte a forint, amire régóta vártunk, el tudott távolodni a 350-es szinttől. Már hétfőn jelentős esés volt megfigyelhető az euró forinttal szemben jegyzett árfolyamában, azonban ünnepnap lévén ez önmagában nem lett volna elég a tartós erősödéshez. Azonban a hét többi napján is kitartott a jó teljesítmény, így 346,35 és 343,85 között mozgott az árfolyam. A magyar beszerzésimenedzser-index is enyhe javulást mutatott a héten.

A dollár tovább folytatta látványos gyengülését. A rossz teljesítmény mögött a magas munkanélküliség, a kínai kereskedelmi háború visszatérő problémái, és a belpolitikai zavargások állhatnak. Péntek reggelre az EUR/USD árfolyama 1,1360 felett is járt.

A fentiek tükrében az USD/HUF árfolyam mélyrepülést mutatott be a héten. Míg múlt héten még 320 körül mozogtak a jegyzések, mára "csak" 303 forintot kell fizetnünk egy dollárért.

Hanyatt feküdt a hazai ipari termelés

Ijesztő adat érkezett a KSH az ipar teljesítményére vonatkozóan. Április hónapban az előző év azonos időszakához képest 36,6%-kal csökkent az ipari termelés volumene, de az előző hónaphoz képest is több mint 30%-os a visszaesés. Az adat mögött főként a járműipar állhat, hiszen a vírus időszakában az autógyárak leállították a termelésüket. Néhány szektorban