A növekvő munkaerőhiány miatt hatalmas a verseny az egyes munkaadók között, így a munkavállalók bőven válogathatnak a lehetőségek közül. A vállalatoknak éppen ezért jól felfogott üzleti érdeke egy erős munkáltatói márka építése. Az erős céges brand pedig kézzelfogható versenyelőnyt jelent az álláspiacon.
A munkahelyi légkör, az előrelépési, tanulási lehetőségek, a fizetés nagysága mellett legtöbbször a vállalat jó hírneve dönt egy-egy munkahely kiválasztásánál, legyen szó pályakezdőkről, vagy több éve dolgozókról. Emellett szakértők szerint 2020-ra a munkaerőpiac 58 százaléka új generációs munkavállaló lesz, így a szervezeteknek is újítaniuk kell.
Az érintett Z-generációs fiatalok napjaik jelentős részét a különböző közösségi portálokon töltik. Itt szereznek információt a jövőbeli munkáltatójukról is, munkahely-választáskor pedig figyelembe veszik, milyen képet mutat magáról a cég, azaz eléggé „trendi-e” az adott vállalatnál dolgozni. A fiatal tehetségek megszerzésének és megtartásának elengedhetetlen eszköze tehát a tudatos arculatépítés, hátrányba kerül az, aki nem foglalkozik vele.
Utánajárunk annak, hogyan lehet megszólítani és bevonzani a most munkaerő-piacra lépő Z-generáció tagjait, miként lehet egy vállalat vonzóbb a többinél, és milyen eszközökre, cselekvési tervekre van szükségük a cégeknek, hogy versenyképesek maradhassanak. Szó lesz a generációk közötti munkahelyi kommunikációs csavarokról. Beszélünk majd arról, hogy az idősebb, akár a nyugdíjas időszak után visszadolgozó munkavállalók milyen speciális bánásmódot igényelnek. Feltesszük majd azt a kérdést, hogy a munkaerőhiány oltárán feláldozható-e a céges brand.
További részletek az Employer branding héten, november 5-11. között a Trend FM-en!