Hosszú évek óta piacon lévő vállalkozásokat választottunk ebben az évben is, akik voltak olyan bátrak, hogy felvállalják, hogy tudnak még fejlődni. A versenyzőknek egy hetük lesz a feladatok kidolgozására.

A hallgatók bepillantást nyerhetnek a kis-és középvállalkozások vezetőinek a hétköznapjaiba. Minden évben célunk, hogy 3 különböző profilú cég nyerjen ide bejutást és versenyezhessen egymással. A hallgatóknak érdekes lehet, hiszen eltérő iparágban működő cégekről van szó, melyek hasonló problémákkal és dilemmákkal küzdenek.

Berényi Mariann adószakértő, adótanácsadó, a közel 10 éves ALTAMIX Kft. vezetője

Kapcsolt vállalkozások szakértőjeként működik hosszú évek óta. Ezt megelőzően könyvvizsgálói tapasztalatokat szerzett.” Ha vállalkozások vezetői több cégben végzik a tevékenységüket, az kapcsolt vállalkozásnak számít. Transzferár szabályok alkalmazására hívjuk fel a kapcsolt vállalkozások vezetőinek figyelmét” - mesélte a tulajdonos.

Mariann elmondta, hogy nagyon örül, hogy benne lehet a cégével a kiválasztott vállalkozások között, és főleg az eléjük tárt kérdések, feladatok tartalmának a megismerése miatt izgatott. ”Jobb lenne úgy vállalkozni, hogy azt egy szakszerűbb, tudatosabb módszer alapján végezzük” - mondta Berényi Mariann tulajdonos.

Molnár Imre szakértő hozzátette: „Ha egy cég otthonosan mozog a saját ügyfelei között, az egy komoly önbizalmat ad. Fontos szempont és küldetés, hogy nem csak egy cég lehet szerethető, hanem a vezetője is. A feladatok elvégzése kapcsán, ezt a filozófiát fogom tartani”.

A CÉGMENEDZSER SZOFTVER tulajdonosa, Jagodics Tamás is részese lesz a GR2 6. évfolyamának.

"Szoftverfejlesztéssel működő cégként olyan üzleti szoftvereket fejlesztünk, amelyekkel a partnereink növekedési pályára tudnak állni. 2016-ról 2017-re az átlagos növekedés az ügyfeleink körében 27 százalékos volt" - mondta bemutatkozásként Jagodics Tamás.

Olyan praktikákat és megoldásokat mutatnak meg kkv szinten is, amelyek már nem annyira költségesek. Egy más szemüvegen keresztül mutatnak új lehetőségeket, szempontokat. "A fő feladatunk, hogy a vezetők fejében lévő szaktudást hogyan lehet átvinni, azaz, hogy nagyon kis időbefektetéssel releváns információkat tudjanak adni.

Tamás szerint „fontos, hogy ha egy adatra ránézve 3-6 másodperc alatt nem tudom megmondani, hogy milyen döntést kell hoznom, akkor lehet, hogy az nem is olyan fontos a cég életében. Ez olyan nagyjából, mint egy sajtófigyelés. Azokkal a dolgokkal kell foglalkozni, amelyek előrébb visznek, ebben próbáljuk az ügyfeleinket támogatni.”

A Győrből induló a vállalkozás jelenleg 3 telephellyel rendelkezik az országban.

Nekem van egy olyan filozófiám, Ha sikert érünk el akkor a csapat érdeme, ha hibáztunk akkor én hibáztam. A tematika előzetes megtekintése alapján szeretném bevonni az érintett területeken lévő kollégáimat, hiszen ez is egy egységes csapattá kovácsol össze minket. Jelenleg is egy csapatépítés után van a cég” - ezzel szinte az első feladatot ki is pipálták.

Molnár Imre üzleti coach szerint: „Ez jó, hogy eltérő érettségi stádiumban vannak a cégek. Kiváló példa a Tamásék Cégmenedzser szervezete, hogy egy jól működő, egy évtizede a piacon lévő, meghatározó szereplő ebben a szegmensbe hogyan tud talpon maradni. Nagyon jó, hogy felhozta azt Tamás hogy ők is egyfajta tükröt tartanak az ügyfeleik felé. Valójában erről fog szólni a GR2 maga is. MI is szeretnénk egyfajta szemüveget nyújtani a szervezeteknek. A TUDATOSSÁG lesz az egyik alappillére ennek a 13 hétnek”.

Varga Vivien képviseli a harmadik vállalkozást. A Stilianos Babauszoda alapítótulajdonosa azt mondta: 10 évvel ezelőtt is már célunk volt, hogy ezt a babaúszás szót átalakítsuk, de nem gondoltuk, hogy ekkora sikereket érünk el. Csak gyermekek használják az uszodákat, klórmentes vízzel üzemeltetjük, ezzel is biztonságot adva nekik és a szülőknek.”

Egy olyan fejlesztést próbálnak a vízben végrehajtani, ami nem csak a motoros képességeket, hanem a kognitív funkciókat is javítja. A Magyarország első számú franchise babauszodájaként működő, junior vállalkozódíjas cégnek a tizedik üzlete is hamarosan megnyílik.

„Nem egy kezdő vállalkozásról beszélünk, jól bejáratott üzleti megközelítés, jól működő menedzsment van a franchise mögött. Tavaly is jelentkeztek és idén még egyszer kifejtették a szándékukat és szeretnének tanulni.”
-jegyezte meg Molnár Imre

„Amiben fejlődni szeretnénk, hogy egy franchise cég vezetőjeként még inkább fontos a tudatosság és a biztos lábakon állás, hiszen még több emberért, koncepcióért felelünk és ezt szeretnénk egy olyan alapossággal csinálni hogyha 50 egységünk lesz és esetleg a külföldi terjeszkedés is szóba jön, akkor ott se vérezzünk el, mint vezetők” -mondta Varga Vivien.

A második héten az első feladat megoldásával jönnek a versenyzők, ami egy stratégiaalkotás folyamatának a kreatív szakasza lesz. A vezetőknek nagyon pontosan kell majd meghatározniuk a saját cégük misszióját, jövőképét, értékrendszerét. A következő adásban arról fog beszélgetni Érczfalvi András és Molnár Imre a versenyzőkkel, hogy a feladatok átgondolása után jutottak-e valami újra.

Itt hallgathatja az induló, 0. adást.