Az elmúlt évekhez képest jelentősen csökkent az új haszongépjármű értékesítés tavaly év elején, a vírus megjelenését követően, mondta a szakember. Leginkább a nagy-haszongépjárműveket érintette a visszaesés, de a kisebb furgonok keresettségén is látszott a bizonytalanság, szinte az összes iparágban. Szép Tibor hozzátette, tavasszal változott a piaci kép, és egyre több rendelés érkezett, és látni lehetett, hogy bizonyos iparágak egyértelműen nyertesei voltak a kialakult helyzetnek, például a kiszállítással és logisztikával foglalkozó cégek. Az értékesített felépítmények aránya is megmutatta, hogy az internetes rendelések házhozszállítása jelentőn nőtt. A dobozos áruszállítók fogytak leginkább, a futárcégek bővülésének köszönhetően, viszont az úgynevezett felépítményes alvázaknál jelentős visszaesés volt tapasztalható.

Az Opel Magyarország haszongépjárművekkel foglalkozó termékfelelőse beszélt arról is, hogy a pandémia időszakában nem csak a megrendelések csökkenésével kellett megküzdeniük, hanem a személygépjármű piacot is sújtó chiphiánnyal is.  Gyakran kellett felhívni az ügyfeleket, hogy akár 2-3 hónapot is kell várni a megrendelt autóra. Ilyenkor egy másik felszereltség választása megoldást jelenthetett, például egy rádiós navigációs egység nélkül szerelt jármű megrendelésével, hónapokkal korábban juthatott szállítóeszközhöz a vállalkozó, tette hozzá Szép Tibor, akivel Lakatos László készített interjút.