Emlékeznek még a Birdman című filmre Alejandro González Iñárritu rendezésében? Biztos vagyok benne, hogy igen és ez azt jelenti, hogy pontosan tudják, hogy mire gondolok, amikor azt mondom, hogy rejtett vágás. Sam Mendes már évek óta kacérkodik a gondolattal, hogy egy real time filmet készítsen el, amiben az eldugott vágásoknak köszönhetően a néző úgy érezheti magát, mintha az egész történet ott elevenedne meg a szeme előtt. Az 1917 esetében fenomenális operatőri munkát láthatunk. A moziteremben ülve égig azt érezzük, mintha mi is ott kúsznánk hőseinkkel a lövészárokban és a néz egy hangosabb levegővételt se mer megengedni magának, nehogy ezzel a biztos halált hozza a két főszereplőre.

 

 

A Nagytotál vendége volt a Filmtekercs.hu szerkesztője, Énekes Gábor, akivel kiveséztük a film narratíváját, a zene és a fények játékát és kicsit elidőztünk a korszakban is, hiszen egy ilyen filmet csak az érthet, aki pontosan tudja mi történt 1914-1918 között. A szerkesztő-műsorvezető Péller András.