A felelős gondolkodás a Budapest Bank tevékenységének minden szintjén érvényesül. A pénzintézet CSR stratégiáját a teljes működési környezetét érintő felelős magatartás és működés, az ügyfelek, a munkatársak és a civil társadalom iránti elkötelezettség határozzák meg. Fő elemei a pénzügyi kultúra fejlesztése, a közösségi értékek iránti elkötelezettség, az önkéntesség, az esélyegyenlőség biztosítása és a környezetvédelem.

A Budapest Bank a hazai pénzintézetek közül elsőként kezdett el foglalkozni a pénzügyi kultúra fejlesztésével, így ezen a területen mára közel 30 éves tapasztalattal rendelkezik. A bank célja, hogy segítse a lakosság helyes, átgondolt pénzügyi döntéshozatalát, és hozzájáruljon a pénzügyi tudatosság fejlődéséhez. Ennek érdekében számos olyan kezdeményezést indított el, amelyek a lakosság széles körének nyújtanak segítséget a szükséges pénzügyi ismeretek elsajátításában.

A „Budapest Bank az Oktatásért és a Magyar Pénzügyi Kultúráért” Alapítvány pályázati forrásai 1991 óta járulnak hozzá a hazai és határon túli pénzügyi és közgazdasági képzéshez. A 2010-ben indult „Dobbantó, Budapest Bank – pénzügyekről nőknek” program kompetenciafejlesztő tréningjei és klubeseményei már több mint 2.000 vállalkozónőnek segítettek a sikeres üzletmenethez szükséges pénzügyi-vállalkozói ismeretek megszerzésében. A pénzintézet a közel 30 országot átfogó European Money Week (Európai Pénzhét) kezdeményezésben a kezdetektől fogva részt vesz, emellett idén negyedik alakalommal kiemelt támogatója a PénzSztár Országos Középiskolai Pénzügyi-Gazdasági Versenynek.

A Budapest Bank a társadalmi és a környezeti ügyek támogatása során kiemelten támaszkodik a munkatársai önkéntes kezdeményezéseire. Több mint két évtizede rendezik meg a Törődés Napja programsorozatot, amelynek keretében idén a bank munkatársai összesen 60 helyszínen segítenek országszerte kétkezi fizikai munkával.

„Hiszünk abban, hogy nem csak a pénzügyeinkről, hanem a közösségekről és a környezetünkről is felelősen kell gondoskodnunk. Ennek megfelelően alakítjuk és fejlesztjük folyamatosan CSR stratégiánkat, amely a hosszú távú programok mellett a társadalom aktuális kihívásaira is reflektál. Ez utóbbi jegyében indult nemrégiben a Zöld Programunk, amely keretében bankunk azt vállalta, hogy a környezeti fenntarthatóság érdekében 2025-ig 25 százalékkal csökkenti ökológiai lábnyomát. Nagyon örülünk neki, hogy a társadalmi felelősségvállalás területén több évtizede folytatott tevékenységünket a Mastercard ezzel a rangos díjjal ismerte el” – mondta Puskás András, a Budapest Bank kockázatért és működésért felelős vezérigazgató-helyettese.

Fókuszban a környezeti fenntarthatóság

A 25%-os karboncsökkentés eléréshez a bank többek között megújuló villamos energiából fedezi központi épületének fogyasztását, korszerűsíti fűtő- és hűtőrendszereit, napelemeket telepít a saját tulajdonában lévő ingatlanjaira, elektromos és plug-in hibrid gépjárművekkel bővíti flottáját, valamint működése során még tovább csökkenti papírfelhasználását. A klímavédelmi intézkedéseken túl az ügyfelek érzékenyítését is célul tűzte ki. Ennek keretében idén tavasszal a Jövőért Álmodók című pályázatával olyan példaértékű kezdeményezéseket támogatott, amelyek valós környezeti problémákra nyújtanak érdemi megoldásokat.

Kiemelkedő prémium szolgáltatások

A Mastercard pályázatán Az év prémiumbanki szolgáltatása kategóriában harmadik helyezést ért el a Budapest Bank. A bank 2015-ben elindított prémium szolgáltatása keretében a legalább 5 millió forint megtakarítással rendelkező ügyfelek speciális számlacsomagot* igényelhetnek, a bankfiókokban, valamint a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül elsőbbségi kiszolgálásban részesülnek, emellett személyes kapcsolattartó segíti pénzügyi döntéseiket, akivel rendszeres konzultáció keretében tekinthetik át a megtakarítással és egyéb banki termékekkel kapcsolatos portfóliójukat.