Szokott nyilvános wifihez csatlakozni, vagy inkább a mobilinternetet választja? Privát adatokat is megtekint az ismeretlen hálózatokon? Hogyan gondoskodik az otthoni internet-hozzáférés biztonságáról? A többi között ezeket a témákat is vizsgálja az Invitel legújabb, „Ott vagyok otthon, ahol van WiFi?" című online kutatása.

A mostantól elérhető kérdőívet itt töltheti ki.

A felmérés a magyar internetezési szokások jellegzetességeit térképezi fel, különös tekintettel a biztonsági szempontokra. A távközlési szolgáltató azért is indította útjára a kutatást, mert a Nielsen közönségmérése szerint a 18-49 éves korosztályban ma már szinte mindenki (84%) rendelkezik okostelefonnal. Ennek köszönhetően pedig jelentősen átalakultak a netezési szokások. Van, aki a wifire esküszik, és van, aki a mobilinternetet részesíti előnyben, azonban bármelyik megoldást is választjuk, a biztonságos netezéshez elengedhetetlen a körültekintő, tudatos használat.

Folyamatos hálózatfejlesztések

Az Invitel az elmúlt négy évben szolgáltatási területén megduplázta a korszerű hálózattal ellátott otthonok számát, és a következő egy évben mintegy 200 ezer új háztartás számára teszi elérhetővé a nagy sávszélességű internetszolgáltatást.

A távközlési cég szerint azonban nemcsak a technológiai modernizáció fontos, hanem a felhasználók edukációja és a biztonsági szempontok figyelembe vétele is. Éppen ezért bízik abban a vállalat, hogy legújabb kutatásával még inkább megismerheti a magyar internetező közösség szokásait, és ennek köszönhetően tovább támogathatja a tudatos internethasználat terjedését.

Kutatások és tippek

A szolgáltató már eddig is számos alkalommal kérdezte a magyarokat webes szokásaikról. Korábban például kutatást készítettek a kisvállalkozók internethasználatáról és a sportrajongók viselkedéséről a közösségi médiában. Emellett folyamatosan támogatják a biztonságos böngészést – a többi közt emiatt is indították el pár éve a NetBarát blogot, ahol a szülőket a gyermekek internetezésére vonatkozó hasznos tanácsokkal, a felnőtt felhasználókat, kisvállalkozókat pedig ismeretterjesztő infografikákkal segítik.

A távközlési cég a mostani kutatás eredményeit, az általános és publikus statisztikai adatokat természetesen a nagyközönséggel is megosztja majd a sajtón keresztül és a NetBarát blogon.