Bakai Gergely szerint a lusta, kiszámíthatatlan, de az autó fogyasztását jelentősen megemelő szerkezetek már a múlt homályába vesznek, a mostani automata váltók puhán kapcsolnak, és a motorral kiválóan alkotnak egy egységet. A népszerűségüket az is bizonyítja, hogy az Opelnél a nagyobb kategóriákból szinte csak 8 sebességes automata váltóval szerelt autókat adnak el. Logikus lenne, hogy a nagy futásteljesítményű furgonokat, kisteherautókat automata váltókkal értékesítsék, de ebben a szegmensben Bakai Gergely szerint győznek a gazdaságossági szempontok, és nem fizetik meg ennek felárát. Kevesen tudják, de ellentétben a korábbi mechanikákkal, a mostani automata váltókkal szerelt autók akár kevesebbet is fogyasztanak kézi váltós társaiknál.
Nemcsak az idősek körében hódít az automata váltó, hanem egyre több fiatal is szeretne megszabadulni a kézi váltás jelentette kényelmetlenségtől. Az ügyvezető igazgató szerint számtalan fiatal másképpen gondolkodik az autózásról, mint néhány évtizeddel ezelőtt tették ezt társaik. Nem az élményautózás ugrik be sok huszonévesnek, hanem egy egyszerű közlekedési eszköz. Egyszóval a praktikusság és kényelem a domináns fogalmak, a vonzalom és az élmény kifejezések helyett. Ebbe a képbe pedig igazán egy automata váltós kocsi fér bele – hangsúlyozza Bakai Gergely.
A fokozatok száma folyamatosan nő. A ráncfelvarrott K Astrában mutatja be az Opel az új, kilenc fokozatú tengelykapcsolót, de Bakai Gergely szerint néhány éven belül tíz fokozat fölé nő majd a jellemző szám. A riporter Andor Attila.
- Bakai Gergely