A közös munka fellendítése volt a fő szempont a Viresol Kft. számára, amikor úgy döntött, hogy megrendezi az első szakmai napját Visontán. A cég ügyvezető igazgatója elmondta, hogy hagyományt akarnak teremteni ebből a rendezvényből, ahová minden évben meginvitálják majd a búza beszállítóikat és a takarmány vásárlóikat. A kapcsolatok szorosabbra fűzése mellett természetesen az aktuális szakmai kérdések is terítékre kerülnek majd minden alkalommal ezen a fórumon. Tóth Anett úgy látja, hogy ebben a szakmában akkor lehet a legeredményesebben együtt működni, ha megvan a felek között a bizalom és az egyetértés.

 

 

Nagyon fontos, hogy ez a bizalom kétirányú legyen. A beszállítók és a vásárlók is a legjobb terméket és szolgáltatást várják a Viresol Kft.-től és ezzel párhuzamosan a cég is megbízható kapcsolatokat keres. A visontai búzakeményítő üzemben évente 250 ezer tonna búzát dolgoznak fel, ami az országos mennyiség majdnem 5 százaléka. A Viresol gyára az év 365 napján gyakorlatilag megállás nélkül üzemben lesz, folyamatos termelés mellett. Ehhez a cégnek arra van szüksége, hogy szoros és megbízható partner kapcsolatokat építsen ki a beszállítókkal, hogy állandó legyen az ellátás. Ennek az első lépésein már bőven túl van a cég. Tóth Anett hozzátette, hogy vásárlói oldalról is elkezdtek felépíteni együttműködési megállapodásokat. Bár az első takarmány mintákat majd csak májusban fogják kiküldeni a leendő vásárlóknak, az viszont fontos, hogy már így is vannak élő partner kapcsolataik például glutén vagy alkohol felvásárlókkal.

Elbír ennyit a magyar piac?

Tóth Anett elmondta, hogy az a 250 ezer tonna búza, amit a visontai üzemben feldolgoznak, jóval nagyobb mennyiségű végtermékként kerül ki a gyárból. A búzát alkotóelemeire bontják és az egyes részeit külön-külön használják fel. Az ügyvezető igazgató azt is elmondta, hogy az összes terméküknek biztosított a piacra helyezése. Hozzátette, hogy változó, hogy éppen miként alakul a kereslet és a kínálat. Ezek a természetes változások folyamatos napra készséget követelnek meg a gyártótól, tehát az egyik legfontosabb az, hogy az aktuális trendeknek mindig megfeleljenek. Ez nem azt jelenti, hogy egy adott időszakban a vásárlók csak egy kifejezett terméket keresnek. Biztos lábakon álló piaca van a Viresol Kft. kínálatának egy standard vevőkörrel.

A Viresol Kft. ügyvezető igazgatójával, Dr. Tóth Anettel Lakatos László készített interjút a visontai gyárnál tartott szakmai napon. A beszélgetést itt hallgathatják meg: