A budapesti fürdők népszerűségét mutatja, hogy évről évre nő a vendégek száma, idén már körülbelül 1,5 millióval haladja meg ez a szám a 2010-es adatokat- kezdi Czinege Szilvia, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. értékesítési és marketingigazgatója. Szintén örvendetes, hogy a korosztályok eloszlása is egyre inkább kiegyenlítődik, ma már nagyon nagy arányban vannak jelen a fürdőkben a 30 év alattiak is. A növekvő tendencia ellenére igaz, hogy az időjárásnak is kegyesnek kell lennie, máskülönben bezuhan a forgalom.

Az idei év forgalma egyébként rekordot hozhat, pedig nem segített a fürdőknek a szeszélyes időjárás. Ám a bevételek így is legalább 10-20 százalékkal emelkedni tudnak, részben a fejlesztéseknek, részben annak köszönhetően, hogy mind több kiegészítő szolgáltatást (például masszázst) vesznek igénybe a vendégek. Erre tavaly külön csomagokat is kidolgoztak.

 

 

A még jobb eredmények érdekében nagy hangsúlyt helyeznek a trendek elemzésére is, éppen ezért rengeteg adatot és látogatói információt gyűjtenek be minden fürdőben. Érdekesség például, hogy a külföldi látogatók között a kínaiakat is megelőzte Korea, Ausztria viszont hiába fontos küldőpiaca Budapestnek, ide már inkább kulturális és gasztronómiai élmények miatt érkezik az osztrák turista -  meséli Czinege Szilvia.

A szakember azt is kiemeli, hogy kiemelt szerepe van a magyar vendégek számának jelentős növekedésében a SZÉP kártyának, hatását a kezdetektől fogva érezték a fürdőkben. A konstrukció több évtizedes múltra tekint vissza, elég csak az üdülési csekkek rendszerére gondolni. Ezek a megoldások mindig jelentősen élénkítik a belföldi turizmus, nem véletlen, hogy egyre több külföldi országban másolják a SZÉP kártya modellt.

A fürdők pedig extrán húznak profitot a SZÉP kártyából: sok kártyatulajdonos ugyanis a "bent ragadt" összeget az utolsó pillanatokban a fürdőkben költik el.

A teljes beszélgetést, amelyben a tervezett fürdőfejlesztésekről is szó volt, itt hallgathatják meg. A riporter Érczfalvi András.