A nemzetközi díjat a világ közel 90 országában ítélik oda azoknak a márkáknak, amelyek élen járnak a tudatos innovációban, kiemelkedő stratégiával, ismertséggel és tradícióval rendelkeznek.  A magas minőséget szimbolizáló védjegyet a legkiválóbb fogyasztói és üzleti márkák nyerik el. A jelölés kizárólag szakmai szempontok alapján történik, pályázni vagy jelentkezni rá nem lehet.

Magyarországon 2004-ben indult útjára a Superbrands program. A díjak odaítélésben egy szakmai bizottság dönt. A független és önkéntes szakértőkből álló zsűri figyelembe veszi az adott márka piaci szereplését, történelmét, etikai megítélését, közismertségét, márkastratégiáját, tradícióját valamit a vállalat goodwilljét. Ezt követően közvéleménykutatást végeznek a lakosság körében, ahol már szűkül a résztvevő márkák száma. A fogyasztók reprezentatív mintáján végzett piaci felmérésben azt vizsgálják, hogy a jelöltek a márkahűség, a dinamizmus és a vezetés területén hogyan teljesítettek.

A szakértői bizottság a nemzetközi védjegy adatbázisból dolgozik. Ötezer márkából választ ki 800-at a vállalatvezetőkből, pénzügyi, kommunikációs és reklámszakemberekből valamint más területek vezető szakértőiből álló bizottság és dönti el, hová menjen az elismerés.

A döntés idén első ízben kedvezett az Ariston Hungária Kft.-nek, aki ezzel az olasz anyacéget is megelőzte ebben a versenyben. A vállalat hazai ügyvezető-igazgatója szerint a Superbrands díjjal az Ariston megkoronázta azt a 20 évet, amit eddig Magyarországon eltöltött.  „Bízunk abban, hogy a vásárlók továbbra is értékelni fogják az innovációra és energiatakarékosságra tett erőfeszítéseinket, hiszen a magyar családokért dolgozunk” mondta Pavek Gábor.

Az igazgató azt is kifejtette, hogy a vállalat már évek óta kizárólag energiatakarékos és csökkentett károsanyag kibocsátású termékeket hoz be hazánkba. Márciusban tették elérhetővé Magyarországon azt a hibrid vízmelegítőt, ami „A” kategóriás besorolást kapott osztályában egyedülálló módon. A Lydos Hybrid névre hallgató elektromos vízmelegítő hőszivattyús hibrid technológiával működik és akár napi 50% megtakarítást is elérhetnek a családok a használatával. Ára két év alatt megtérül. Ugyanez a készülék a közelmúltban nyerte el a GOOD DESIGN™díjat Chicagóban, ami az egyik legrangosabb nemzetközi elismerés a szakmában.

Az Ariston továbbra is kiemelt szempontként kezeli a hazai lakosság korszerű, energiatakarékos termékekkel való megismertetését, valamint a magyarországi energiatudatosság erősítését. A Superbrands elismerés egy megerősítése annak, hogy a vállalat kitűnő munkát végez a hazai piacon és a hazai felhasználók nyitottak az új innovációkra.