A pekingi konglomerációban például kísérleti céllal 56 autonóm gépkocsi már több mint 150 ezer kilométert tett meg. A futásteljesítmény 80 százalékát az internetes keresőóriás, a Baidu kísérleti autói adták. A fennmaradó hányad a sanghaji NIO elektromos autógyártó vállalat, a pekingi Poni.ai járműelektronikai fejlesztő cég, illetve a Daimler és az Audi járművei között oszlott meg.

A pekingi közlekedési bizottság közleménye kiemelte: a város 2022-ig 500 négyzetkilométeres területen belül 2 ezer kilométeres útszakaszon építi ki a hálózatra kapcsolt járművek (intelligent connected vehicles – ICVs) teszteléséhez szükséges kommunikációs infrastruktúrát.

Hamburg is beállt a sorba

A Volkswagen konszern a német város egyes kijelölt útszakaszain teszteli az önvezető elektromos autókat. A 11 lézerszkennerrel, 14 kamerával, valamint ultrahang- és radarszenzorokkal felszerelt elektromos VW Golfok hardverigénye a jármű teljes csomagterét kitölti. A rendszer percenként öt gigabyte adatmennyiséget dolgoz fel.

A városban a kijelölt útvonalon közlekedő öt kísérleti autóban vezető is helyet foglal, hogy szükség esetén beavatkozhasson.

Hamburg városa a megfelelő infrastrukturális feltételek megteremtésével egy kilenc kilométeres útszakaszt tett alkalmassá a tesztelésre. A közlekedési lámpák például kommunikálnak az önvezető gépkocsikkal, így nincs szükség kamerával történő felismerésükre és az éppen aktuális jelzés értelmezésére. A kijelölt kilenc kilométeres szakaszból a járművek egyelőre három kilométeres szakaszon fognak közlekedni.

A német autógyártó eddig kizárólag a VW wolfsburgi telephelyén kiépített tesztpályán folytatott ilyen típusú kísérleteket. A valós forgalmi helyzetben történő tesztelés nagy előrelépést jelent a fejlesztés folyamatában.

Robottaxi szolgáltatás indult az arizonai Phoenixben

Az Egyesült Államokban már 62 vállalat rendelkezik engedéllyel önvezető autók közúti tesztelésére, közöttük a német cégek közül a VW, a Daimler, valamint a Bosch és a Continental autóipari beszállítók is.

A Google leányvállalata, a Waymo már olyannyira előrehaladott kísérleti eredményekkel büszkélkedhet, hogy kiválasztott ügyfelekre néhány hónapja meg is indította fizetős robottaxi szolgáltatását Phoenix egyik elővárosában. A Waymo már vezető nélkül is folytat kísérleteket, a fizetős robottaxi szolgáltatását azonban még sofőrök felügyelete alatt nyújtja.