„Úgy tekintek az Invitechre, mint a hazai piac második legnagyobb ICT-szolgáltatójára, és mint a legnagyobb versenytárs első számú kihívójára" – fogalmazott Bőthe Csaba a Bitportnak adott interjújában.

Hozzátette: mindezt nemcsak azért gondolja így, mert sok ügyfelet szolgálnak ki, hanem mert a „mindent egy kézből" integrált szolgáltatási ajánlat nem sok hazai cégnél érhető el. Figyelniük kell ugyanakkor a kisebb vállalkozásokra is, mert miközben az integrált szolgáltatók köre tényleg nagyon szűk, aközben sok olyan kisebb-nagyobb kkv létezik, amely egy-egy szolgáltatásra fókuszál, és azt minőségi szinten nyújtja.

Hazai vs. nemzetközi piac

„Az Invitech egyelőre kizárólag a magyar piacban gondolkodik, és tisztában vagyunk azzal, milyen előnyei vannak az olyan szereplőknek, amelyek nemzetközi keretek között is tevékenykedhetnek. Mivel korábban magam is dolgoztam ilyen cégnél, látom a különbséget. A nagyobb piaci tér egyfelől stabilitást, másfelől viszont sok kötöttséget is jelent. Ami a tőkeerőt, fejlesztési erőforrásokat illeti, el kell ismerni, hogy elvben ebben is jobbak a versenytárs lehetőségei, de a mi pozíciónk is erősödött azáltal, hogy az Invitel eladásából befolyt pénz meghatározó részét a tulajdonos a korábbi ígéreteinek megfelelően az Invitech további növekedésére szánja" – hangsúlyozta az igazgató.

„Nekünk most a magyar piac az elsődleges 'játszótér'. Úgy látjuk, hogy itthon is van komoly növekedési lehetőség például a jövőbeni smart technológiák révén. Természetesen nem zárjuk ki a külpiaci lehetőségeket sem, ha bizonyos termékeink iránt ott is megjelenik a kereslet. Szerintem ez előbb-utóbb be is következik majd" – tette hozzá.

IoT-től az IaaS-ig

„Attól tehát nem tartok, hogy alulmaradnánk a versenyben, csak azért mert a piacvezető tőkeerősebb, mint mi. Ráadásul van néhány olyan elem, ami inkább felénk billenti a mérleg nyelvét. Vegyük például az innovativitást. Néhány hónapja külön szervezetet hoztunk létre az új generációs termékek, mindenekelőtt az Internet of Things (IoT) megoldások fejlesztésére" – emelte ki a szakember.

Az infokommunikációs vállalat olyan országos hálózat létesítésén is dolgozik, amely alkalmas az „Insight-as-a-Service" jellegű szolgáltatásokra. Ennek keretében adatokat gyűjtő, szállító szenzorokat, eszközöket és az adatokat elemző platformot biztosít a szolgáltató az ügyfeleinek.

Vannak már olyan projektjeik is, ahol az agrárgazdaság bizonyos területein gyűjtik és elemzik az adatokat – például arról, hogy a szarvasmarhák környezetében hogyan változik a mikroklíma, és ez hogyan hat a tejhozamra. „Az ilyen 'keresztiparági' esetekben nagy szerepe lehet annak, hogy mi kisebbek, rugalmasabbak és autonómabbak vagyunk, mint a versenytársunk" – nyomatékosította Bőthe Csaba.

A teljes interjút itt olvashatja el.