A nyár közepén bemutatkozó új magyar sportszermárka, a 2Rule és az ahhoz kapcsolódó termékkínálat kialakítása július végén fejeződik be - közölte a Magyar Időkkel a Magyar Sportmárka Zrt. vezérigazgatója. Kővári Ágnes azt mondta, a sajtóban nyilvánosságra került jelkép nem a végleges változat.

Kővári Ágnes, aki csaknem egy évtizede hivatásszerűen foglalkozik a magyar csapatsportolók ruházati ellátásával, csaknem nyolcszáz csapatot szolgált ki eddig. Vázolta: tapasztalatai alapján elmondható, hogy a hazai sportvilág évek óta milliárdokat fizet a nagy külföldi sportszergyártó cégeknek például Németországba, Dániába, az Egyesült Államokba, magyar ruházati ipar híján ugyanis a nemzetközi márkák nyernek hasznot erről a területről.

– Nem csupán egy új márkát, illetve ahhoz kapcsolódva új sportruhákat szeretnénk alkotni, nem titkolt szándékunk, hogy a magyar könnyűipar e területen keresztül is új lehetőséghez jusson: varrodák, gyártósorok alakuljanak, új munkahelyek jöjjenek létre. A részvénytársaságnál szigorú elszámolású, szoros költségvetéssel dolgozunk, minden fázisát ellenőrzik a befektetésnek – szögezte le a vezérigazgató. A cég együttműködik a rakamazi cipőgyártókkal, továbbá három varrodával Kecskeméten, Gombán, és Jászberényben.

A Magyar Időknek azt mondta: a féléves vállalkozás még sokáig nem lesz abban a helyzetben, hogy több milliárdos megbízást – amilyen pl. a labdarúgó szövetség pályázata - jelentő pályázaton egyáltalán elinduljon.

– Még csak a tervezési fázisban vagyunk, folynak a mintázások, a termékek tesztelései, tizenkét fős szakembergárda – közöttük ruhaipari tervező, grafikus, modellező, marketinges – dolgozik az előkészületeken. A tervek szerint szakaszosan lépünk majd piacra: első körben a csapat-sportruházat területén, később az utcai viseletben és a különböző kiegészítőknél is saját kínálattal állunk elő. Több logó is készül a 2Rule márkához, ezekből nyújtottunk be néhányat a hivatalhoz, de a védjegyoltalomra vonatkozó eljárás még csak egy része a folyamatnak, a végleges jelkép is majd talán több mint két hónap múlva mutatkozik be – közölte a Magyar Sportmárka Zrt. vezetője.

A plágiumvádak kapcsán elmondta, nem engedélyezte volna a hivatal a logó ábrás levédését, ha annak képi megjelenítésével vagy a márkanévvel bármiféle probléma volna.