Malajziában és Thaiföldön összesen több mint kétezer üzletet működtet és több mint 60 ezer alkalmazottat foglalkoztat a Tesco. Csoportszinten az ázsiai operáció hozza a bevételek hat százalékát, a nettó profitnak pedig a tizenhárom százalékát. Ha beigazolódnak a híresztelések, az új vevőnek 7,4 milliárd dollárt kell letennie az asztalra, hogy megvegye a Tesco üzleteit Malajziában és Thaiföldön.

Az eladás nem csak azért lenne meglepő, mert néhány hónappal ezelőtt még homlokegyenest más véleményen volt a Tesco vezérigazgatója, hanem azért is, mert döntő részt nyereséges üzletrészekről van szó. Igaz, az offline üzletek forgalomcsökkenése a brit céget is elérte, az előző üzleti évben hat százalékkal esett vissza az értékesítés.

Ennek ellenére a befektetők pozitívan reagáltak a Tesco legújabb elképzeléseire: a hír hallatán 4,5 százalékkal emelkedett a részvényárfolyam a londoni értéktőzsdén, 243 pennyn zártak a papírok. A háttérben az lehet, hogy a tranzakcióból befolyó összeget akár osztalékemelésre is fordíthatja a menedzsment, az viszont biztos, hogy jelentős hitelállomány-törlesztésbe fognának a szabad cash-flow-val. De az is lehet, hogy csak egy gumicsontot dobott be a Tesco vezetősége, ráirányítva a figyelmet arra, hogy mennyit is ér a kiskereskedelmi lánc ázsiai operációja.

A teljes beszélgetést itt hallgathatják meg. Az Equilor Befektetési Zrt. üzletkötőjével, Ritók Lajossal Nagy Károly beszélgetett.