Túlteljesíti stratégiai terveit az autógyártó, ugyanis a jövedelmezőségi szintje most van 6 százalék környékén, míg eredetileg ezt 2026-ra kellett volna elérnie a márkának – mondta az Opel Magyarország pr-igazgatója. Dános András szerint két oknak köszönhetőek a szép számok. Az eredményhez jelentősen hozzájárulnak a PSA-val közösen fejlesztett modellek, ezek profitabilitása kiemelkedő, másrészt az Opel vásárlók globálisan egyre több opcionális felszerelést rendelnek az autókhoz, így növelve annak nyereség-hozzájárulását.

A környezetvédelmi normák folyamatos szigorítása miatt azonban nehéz megmondani, hogy meddig tartható a nagy növekedés – hangsúlyozza Dános András. Amellett, hogy ez a helyzet nagyon komoly összegeket felemésztő  fejlesztési kényszerben tartja az iparág egészét, bizonyos modellváltozatok nem lesznek elérhetőek a kínálatban. Ugyanakkor a megoldás az elektromos autózás terén keresendő, az Opel számtalan modelljéből készít már a jövő évtől  teljesen elektromos meghajtásút is. A pr-igazgató szerint azért is fontosak a mostani számok, mert az idei kiemelkedő eredményt ad biztos alapot arra, hogy ez az igen drága strukturaváltás nem emel majd ledönthetetlen falat a 120 éves márkának.

Az új tulajdonos PSA-csoport számtalan fejlesztési területét szervezte a rüsselsheimi fejlesztőközpontba. Itt kutatják például az alternatív meghajtásokat, de itt fejlesztik az újgenerációs benzinmotorokat is. Dános András szerint ez a gócpont a garancia arra, hogy az Opel megőrizze innovatív jellegét a jövőben is. A riporter Andor Attila.