Utánajárunk, hogy a nyári szabadságolások után újra beindult-e a magyar autóipar. A kecskeméti Mercedes, az esztergomi Suzuki, a szentgotthárdi Opel és a győri Audi továbbra is markáns részét képezik az ipari kibocsátásnak. Ehhez társul még a dunaújvárosi Hankook és a Gyöngyös melletti Apollo Tyres gumigyárak termelőkapacitásainak felfutása.Elemezzük, hogy várhatóak-e a nagy, illetve a beszállító kisebb cégektől további beruházások.

A Trend FM szerkesztősége úgy érzékelte, hogy az élelmiszer-feldolgozóipari fejlesztések is beindultak az elmúlt időszakban. Ez slágertémája lehet a következő éveknek, mert 300 milliárd forint értékű EU-s és kormányzati forrás áll rendelkezésre.

A kormány az idei és a jövő évi költségvetésben is jelentős összeget szán a Családi Otthonteremtési Kedvezményre. Ez pedig azt vetíti előre, hogy nemcsak az építőipari vállalkozások, hanem a hazai építőanyag-gyártással és bútorgyártással foglalkozó cégek is nagyot futhatnak a következő két évben.

Szó lesz arról is, hogy az Ipari Parkok fejlesztése mennyire lehet vonzó egy gazdasági térség tőkevonzó képessége szempontjából. A kamarák szakembereit, az építőipari szövetségek tisztségviselőit, autóipari szakértőket és ipari cégek vezetőit kérdezzük majd arról, hogy milyen kihívások előtt áll a magyar ipar. Valóban sokat segítene-e a beruházási terveken a foglalkoztatáshoz kapcsolódó járulékok csökkentése, vagy az ipari fejlesztők már inkább az automatizálásban gondolkodnak.