A Magyar Telekom közleményében azt írta, hogy az idén augusztusban két héten keresztül tartott az átfogó felmérés. Ennek során a független P3 Communications* tanácsadó cég a hazai mobilhálózatok széles szolgáltatási spektrumát -  például a hanghívás sikerességet, a beszédminőséget, a le- és feltöltési sebességet, a webböngészést - felölelő vizsgálatának célja az volt, hogy az ügyfél szemszögéből mérje fel a szolgáltatók mobilhálózatainak minőségét. A beszéd-, és adathasználati szempontokra vonatkozó mérések mellett idén már a közvetlenül az ügyfelek telefonjáról származó hálózatminőségi és megbízhatósági adatokat is felhasználták a kiértékelés során.

Az elsőségről szóló tanúsítvány hamarosan elérhető lesz a P3 Communications weboldalán a ’Certificates’ menüpontban: http://p3-networkanalytics.com/

A Magyar Telekom először 2015-ben, a P3 communications Mobile Benchmark Hungary 06/2015-ös felmérése során szerezte meg a „Best in test” minősítést 895 pontos eredménnyel.