A kereskedésekben tömegével jelennek majd meg a ráncfelvarrott modellek, új autók, megújult hajtásláncok. De mindez átárazódást is hoz globálisan – mondja Oláh Kornél.  Az Opelnél is jelentősen megújul a modellpaletta, de az elektromos, hibrid modellek mellett a Benzin-, és dieselmotorok fejlesztése sem áll le. Ezek a modellek adják továbbra is az értékesítés gerincét a marketingvezető szerint.

Látni kell, hogy a hagyományos motorok is folyamatosan korszerűsödnek, mind a kibocsátott károsanyag, mind pedig a fogyasztásuk is csökken.

Alapvetően az európai politika határozza meg a fejlesztési irányokat a kibocsátási kvótákkal, jelenleg nincs az iparágban egységes megközelítés arra vonatkozóan, hogy hogyan lehet a legkönnyebben, és a vásárlók számára a legelőnyösebben csökkenteni a széndioxid kibocsátást.

Oláh Kornél szerint minden autógyár a saját elképzeléseit követi, a modellpaletták is különbözőek. Az Opelnél többféle hajtáslánc együttélésében látják a jövőt, szükség van elektromos, illetve hibrid modellekre, de fontos szerep jut közben a hagyományos belsőégésű, benzines és diesel modelleknek is.

Oláh Kornél az elektromos autó töltőhálózat kiépítésének felgyorsulására számít, és úgy véli, a 95 grammos kibocsátási kvótát egyik gyártó sem tudja teljesíteni a diesel illetve a hibrid modellek nélkül, amelyek jelentősen kevesebb széndioxidot bocsátanak ki benzines testvéreiknél.

A riporter Andor Attila.