A növekvő munkaerőhiány miatt hatalmas a verseny az egyes munkaadók között, így a munkavállalók bőven válogathatnak a lehetőségek közül. A vállalatoknak éppen ezért jól felfogott üzleti érdeke egy erős munkáltatói márka építése. Az erős brand pedig kézzelfogható versenyelőnyt jelent az álláspiacon.

A munkahelyi légkör, az előrelépési, tanulási lehetőségek, a fizetés nagysága mellett legtöbbször a vállalat jó hírneve dönt egy-egy munkahely kiválasztásánál, legyen szó pályakezdőkről, vagy több éve dolgozókról. Emellett szakértők szerint 2020-ra a munkaerőpiac 58 százaléka új generációs munkavállaló lesz, így a szervezeteknek is újítaniuk kell.

Az érintett Z-generációs fiatalok napjaik jelentős részét a különböző közösségi portálokon töltik: itt informálódnak a jövőbeli munkáltatójukról is, munkahelyválasztáskor pedig figyelembe veszik, milyen képet mutat magáról a munkáltató, azaz eléggé „trendi” az adott cégnél dolgozni. A fiatal tehetségek megszerzésének és megtartásának elengedhetetlen eszköze tehát a tudatos arculatépítés, hátrányba kerül az, aki nem foglalkozik vele.

Utánajárunk annak, hogyan lehet megszólítani és bevonzani a most munkaerőpiacra lépő Z-generáció tagjait, miként lehet egy vállalat vonzóbb a többinél, és milyen eszközökre, cselekvési tervekre van szükségük a cégeknek, hogy versenyképesek maradhassanak.

További részletek az Employer branding héten, október 16-22. között a Trend FM-en!