A Díjnet e-számlakezelési szolgáltató összesítése szerint a legpontosabban a távhőszámlát rendezték az ügyfelek, több mint négyötödük határidőben teljesített. A felületen tavaly több mint 5,5 millió tranzakciót bonyolítottak le, egymillióval többet, mint egy évvel ezelőtt.

A Díjnet tájékoztatása szerint a késve kiegyenlített számláknál is javulás látszik, hiszen a befizetések alig 5 százalékával csúsztak több mint 15 napot a fogyasztók, szemben a tavalyi 5,7 százalékkal. A 30 napon túl befizetett számlák aránya is tovább csökkent, a teljes számlaforgalom 1,8 százalékát tette ki az előző évben.

A fővárosi szolgáltatók ügyfelei valamivel pontosabban rendezték a számláikat, mint a vidékieké: előbbiek 75,8 százaléka, utóbbiak 73,3 százaléka teljesített határidőre.  Az elmaradásoknál az országos szolgáltatók számláinak 1 százalékát fizették be több mint egyhónapos csúszással, a budapesti cégeknél 3, a vidékieknél pedig 3,4 százalék volt ez az arány.

Az adatokból az is kiderül, hogy az elektronikus számlafizetők jobban betartják a határidőket, mint a számlákat postai úton rendezők.