Nagy Attila szerint tévhit, hogy az új összetétel érdemben növelné a fogyasztást, viszont a magasabb alkohol, és víztartalom miatt kárt tehet a régi autók üzemanyagellátó rendszerében, illetve gumitömítéseket oldhat fel, rosszabb esetben elindíthatja a benzintank korrózióját.  A vevőszolgálati vezető szerint az Opel gyári állásfoglalásában egy motorfajtát, a C Vectrákba, Signumokba és néhány B Zafirába szerelt 2200 köbcentis közvetlen befecskendezésű benzinmotort (motorkód jelölése: Z22YH) jelöli meg, amelyet nem lehet üzemeltetni E10-zel. Természetesen minden ma gyártásban tartott Opel erőforrásba lehet tankolni a 10 százalékos bio-összetevőjű benzint.  Minden autósnak érdemes utánanézni, hogy az adott kocsiba lehet-e tankolni az újfajta benzinből, ebben a kezelési útmutatóban leírtak az irányadók. A dízeleseket egyáltalán nem érinti a váltás, a gázolaj bio-részaránya továbbra is 7 százalék.

Fontos viszont, hogy attól függetlenül, hogy a járműbe lehet-e E10-et tankolni, azok az autósok, akik ritkábban használják járgányukat, azaz előfordul, hogy akár több hétig be sem indítják a motort, lehetőleg továbbra is keressék a régi, E5-ös üzemanyagot, ugyanis ebből kevesebb illékony anyag válik ki.  Nagy Attila szerint messze nem olyan mértékű a probléma, mint ha valaki félretankolt volna. Ha már egyszer megtöltöték az „új” benzinfajtából a régi autó tankját, akkor sem kell leszivattyúzni azt, nyugodtan el lehet használni, lehetőleg minél hamarabb. Egy egyszeri alkalom nem okoz gondot Nagy Attila szerint, arra kell figyelni, hogy a következő tankoláskor a megfelelő üzemanyagot válassza az autós.

A riporter Andor Attila.